katleen segers yoga my balance

Volwassenenyoga

We streven allemaal naar een zeker evenwicht in ons leven, een evenwicht tussen werken en vrije tijd, tussen stress en ontspanning, tussen gezond eten en een snelle hap …. Het is niet altijd gemakkelijk om in ons huidige drukke en snelle leven dit evenwicht steeds te bewaren. Velen gaan daarom steeds bewuster op zoek naar mogelijkheden om even tot zichzelf te komen.

Yoga biedt de mogelijkheid om de harmonie tussen geest en lichaam terug te ervaren. Na een yogales ervaar je hoeveel deugd het kan doen van even je focus bij je lichaam te brengen waardoor je mind tot rust kan komen. Liefdevolle aandacht geven aan je lichaam met respect voor je eigen grenzen, want in een yogales wordt niet gestreefd naar de perfecte houding maar wel naar de houding volledig afgestemd op je lichaam.

In Yin Yang yoga streven we naar een afwisseling tussen dynamische oefeningen en meer zachte stretchoefeningen die gedurende enkele minuten worden vastgehouden.
Bij de dynamische (yang) oefeningen worden de spieren geactiveerd die door te weinig lichaamsbeweging of door het vele zitten in eenzelfde houding amper gebruikt worden.
Bij de zachte stretchoefeningen (yin) wordt het bindweefsel of fascia gestimuleerd waardoor de doorbloeding in de gewrichten wordt bevorderd en je mobiliteit en flexibiliteit wordt hersteld.
Tijdens de yogahoudingen wordt steeds de nadruk gelegd op een bewuste ademhaling en elke les eindigt met een deugddoende ontspanning.

De lessen zijn voor iedereen toegankelijk zowel mannen als vrouwen, beginners als gevorderden. Vanuit mijn beroepskennis als kinesiste vind ik het heel belangrijk dat iedereen op een veilige manier in de houding komt en besteed ik hier dan ook de nodige aandacht aan tijdens de les.

Waar en wanneer kan je deelnemen?

Terug naar yoga..